Tips til hvordan du kan få mere overskud i hverdagen

Tips til hvordan du kan få mere overskud i hverdagen

Hverdagen er typisk fyldt med daglige gøremål som madlavning, rengøring, arbejde og børnepasning i de større familier. Kalenderen er ofte fyldt op, og det kan være svært at nå det hele. Hvis der også er pres på ens arbejde, så kan det hurtigt give stress og medvirke til en dårlig søvn blandt andet. Et af de mest basale behov som mennesker har, er at sove, derfor er det vigtigt at prioritere den gode nattesøvn. Læs med her.

Mange mennesker døjer med at sove. Enten fordi de bruger timevis på at falde i søvn, fordi tankerne ræser afsted, eller også sover de meget uroligt. Nattesøvnen er så vigtigt for mennesker, for at man overhovedet kan fungere dagen efter, og for at man har et overskud.

Til dem, som døjer med tankemylder inden sengetid eller når, at man ligger i sengen, kan det være en fordel at prøve meditation. Meditation har en beroligende effekt, og kan hjælpe med blandt andet klarhed og en bedre vejrtrækning for at kunne slappe mere af.

Til dem, som har urolige ben eller bevæger sig meget om natten, fordi de ikke kan finde en behagelig position, så kan en kugledyne gøre underværker. Du kan blandt andet læse om en kugledyne bedst i test, og sammenligne dynerne. En kugledyne kan være med til at give tryghed når man sover, fordi den vejer mere end almindelige dyner.

De gode råd inden sengetid

Det er en god idé at holde igen med at spise i op til 3 timer før sengetid, og man bør holde sig fra f.eks. kaffe. Hvis man skal dyrke motion, så er det også bedst det er nogle timer før du går i seng. Det er også en god idé at ligge sin telefon fra sig og begrænse sin tid på f.eks. sociale medier og besvare emails og lignende.